Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Jumaat, 13 April 2012

APA KES ZED ZAIDI DAN AARON AZIZ HINGGA PAPA GOMO PUN KOMEN??

Ambo agak tertarik dengan kontroversi kemenangan Aaron Aziz pada ABPBH bila blogger2 besar.... termasuk Parpu Kari dan Papa Gomo memasukan entri ini dalam blog mereka.

Jika sebelum ini mereka cuma bercerita soal politik tetapi masuk bab Aaron semua dah nampak macam wartawan hiburan....hehe bayangkan lah kalau Papa Gomo tiba2 jadi wartawan hiburan... Mau hujan 3 hari 3 malam KL ni...!!!

Kontroversi mula timbul bila Zed Zaidi dikatakan mempertikaikan kemenangan Aaron.... Dan menyifatkan kemenangan itu bakal menghancurkan indusatri tanah air.

Meski pun, Zed kemudian menafikan bahawa kenyataan dalam twitter itu ditujukan kepada Aaron hakikat nya orang Malaysia tidak lah terlalu bodoh untuk memahami kata2 Zed itu.

Bila melihat penafian Zed dan beberapa lagi ulasan nya... Termasuk menyamakan artis luar sataraf dengan pembantu rumah... Itu amat tidak bijak.... Malah lebih kurang matang bila keluarkan kenyataan agar artis2 tidak lagi mengundi dia sebagai Timbalan Presiden Seniman jika tidak setuju dengan kelantangan itu.

Hehe kadang2 ambo nampak Zed ni dah macam orang mabuk kuasa.. Hentam sana...hentam sini tanpa fikir akibat nya. Kalau begitulah peel nya elok laa tendang saja Zed dari kerusi Seniman... Buat malu kompeni saja..!!

Apa pun ambo puji sikap Aaron yang tidak melenting tak tentu pasal... Macam tu lah hero Malaya walau pun belum jadi rakyat Malaysia..!!

Sebagai Timbalan Presiden Seniman, Zed sepatutnya melihat kejayaan orang luar di bumi bertuah ini sebagai pendorong untuk artis kita lebih maju... Bukan nya melompat2r macam beruk kena belacan..!!

Lagi pun Aaron berlakon dalam filem tempatan yang kerjanya dijalankan oleh 100% orang tempatan juga. Jadi di mana salah nya???

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Macam mana pelakon2 Malaysia (tempatan) nak menang,semua yang berlakon ambil watak2 hantu dan orang-orang gila sehingga cerita seram jadi lawak dan kelakar...hahaha akibat kebergantungan kepada penerbit cina BABI.Setahun dua lagi tengok pelakon-pelakon dari kalangan buruh asing terutama dari Bangladesh akan berlakon dan mengmbil alih pelakon2 tempatan.Zed Zaidi jangan terkejut.

Pasar Malam berkata...

Ambo sangat setuju, sepatutnya Zed Zaidi kaji bagaumana Aaron mampu tarik minat org Malaysia utk menyokong. Ambo yakin peminat menyokong Aaron bukan kerana hansem semata2 lagi pun dia dah kawin.

Sebagai org Malaysia ambo malu dgn kenyataan Zed .... Cuba menutup kelemahan sendiri dgn menyalah org lain..