Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Jumaat, 23 Mac 2012

ANGGOTA POLIS SEMBUNYIKAN NUR FATIHAH TIDAK SALAH?????

Isu Nur Fatihah sudah hampir selesai. Dia akhirnya setuju pulang ke pangkuan keluarga selepas sessi kaunseling oleh JKM.

Ibu rela maafkan kesalahan Nurfatihah ttp tidak merestui hubungan dia dgn anggota polis yg menjadi boy friend nya tu.

Bagi si ibu, teman lelaki Nur Fatihah itu tidak ikhlas kerana telah menyembunyikan anaknya.

Ambo setuju dgn pandangan si ibu tu. Sebagai anggota polis sepatutnya dia tahu yg mana salah dan yang mana betul. Wajarkah seorang polis bertindak begitu seolah2 menyokong perbuatan lari dari rumah??

Tetapi lain pula pendapat ketua polis Pahang. Beliau kata tidak akan ada tindakan pada anggota polis yang sembunyikan Nur Fatihah.... Ambo bukan nak pertikaikan keputusan polis tetapi ambo jadi keliru di mana kedudukan pihak polis dalam isu seperti ini?

Makna nya lepas ini kalau ada remaja lari dari rumah dan ada pihak sembunyikan maka itu tak slah lah ye??

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setuju. Kalau betul polis tu terlibat dalam hal ini memang patut diambil tindakan. Itu salah menggunakan kuasa. Sekarang ni semua tak jelas. Adakah dia menjadi orang tengah yg mahu menyelamatkan gadis tersebut atau itu tuduhan emak remaja tersebut yang malu dengan perbuatan anak dia.

Pasar Malam berkata...

Ambo bukan apa takut ada pula pihak yang akan kata pihak polis cuba tutup isu ini hanya kerana anggota polis yang terlibat.

pakatanharanyangharam berkata...

setuju sgt2....takut pas ni ada anggota polis yg ambik kesempatan pulak...anggota polis bukan suci pun....bukan apa beringat sebelum terkena

Pasar Malam berkata...

Tq Man krn sudi singgah sini. ... Ambo juga terfikir apakah kalau kes ni menjadi bahan berita kat media apakah lelaki tersbut akan call Mak Nur Fatihah utk cakap kat mana anaknya berada?