Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Ahad, 20 Jun 2010

RASAI NASI BERLAUK YANG SEBENAR DI RESTORAN SELERA "KLATE" !!!

Ruang depan Restoran Selera Kelantan yang sudah mengambarkan apa yang mereka sediakan untuk pelanggan!!!
Huruf condongnasi berlauk kegemaran ambo... setiap kali berkunjung ke sini ..ambo mesti makan nasi berlauk yang kena dengan selera kelantee ambo!!!


nasi campur bersama telur ikan dan goreng hati lembu 'ala kelantan' yang susah nak kita jumpa kecuali di kedai2 masakan kelantan!!
orang kuat restoran Selera Kelantan sedang 'bagri' tentang sejarah restoran tersebut yang bermula dari gerai di tepi jalan sehingga ke tempat sekarang.... syabas!!!
ini adalah posing maut dari pakar roti canai....sedap rothi canai demo weh....!!! sekali tenguk macam Yus Raja Lawak!!
roti canai yang gebu bersama kuah yang sedap!!!
putri bongsu ambo memang suka rati canai kat sini...!!! sedap kata nya!!
antara pelanggan yang sedang berselera makan roti canai...!!!


gulai nasi berlauk yang terbau aroma nya....!! sekali makan pasti tak lupa sampai bila-bila!!

antara lauk selera kelantan.....ada banyak lagi lauk pauk yang tak sempat ambo rakam..!!!
Huruf condongtempat berhubung silatulrahim... terjumpa kawan lama pulak kat situ..!!!
ini adalah antara pelanggan tetap.....!!!


Nasi berlauk bagi kebanyakan orang kelantan bukanlah semata2 nasi putih berlaukan ikan aya atau pun kat KL ni org panggil ikan tongkol...tetapi mesti kena dengan rasa dan baunya...!!!

Bukan nasi berlauk nama nya kalau rasa dan baunya tidak ada aroma!!!

Untuk makan nasi berlauk.. ambo agak cerewek sikit... cuma ada beberapa tempat yang ambo ulang pergi setelah pertama kali makan di tempat berkenaan..termasuk lah di Restoran Selera "Klate' yang terletak di Taman Kosas, Ampang!!!

Pertama kali ambo menjejakkan kaki ke restoran berkenaan tak lama dahulu.. ambo ter bau gulai nasi berlauk yang harum....dan bila ambo makan..sememangnya rasa nasi berlauk tersebut sesedap seperti aroma bau nya!!!

Selain nasi berlauk..di sini juga ada menyediakan nasi dagang, laksam dan beberapa lagi hidangan makanan kelantan yang enak-enak!!


Jika ambo gemar nasi berlauk..putri2 ambo pula suka makan roti canai... roti nya agak lembut dan sedap dimakan walau pun sudah sejuk!!

Ambo tidak tahu cam mana cara mereka menyediakan..tetapi kombinasi roti canai dan kuah nya sangat serasi...dan jika sesiapa yang kurang makan nasi waktu pagi..ambo sarankan agar mereka mencuba roti canai kat sini...nescaya anda akan lupa roti canai yang ada pernah makan di kedai mamak!!!

Restoran Selera Klate ini bukan sahaja menyediakan menu pagi...mereka juga ada menu2 yang lazat untuk makan tengah hari dan malam.... dan sudah tentu menu terbaik mereka selain masakan ala thai adalah nasi kukus panas bersama ayam berempah!!!!

Untuk sambutan hari bapa ini..ambo rasa bagus juga kalau dapat membawa keluarga untuk merasai keenakan makanan kelantan di Restoran Selera Klate ini....

selain makanan yang lazat, layanan yang baik...suasanan yang santai... cukup sesuai untuk meraikan hari istimewa ini!!!

6 ulasan:

Oranng Kelantan berkata...

BETUL BENAR LAH HOK TUAN KATA TU.
NASI BERLAUK BAGI KITO ORE KELANTE BUKAN SEMATO-MATO NASIK TETAPI JUGA BUDAYA!

Nur Afiqah Izzatie Zainudin berkata...

memang betul sedap roti canai kat sini.

Tanpa Nama berkata...

KAWE PUN ORE KELATE JUGOK KITA JUMPO HUJUNG MINGGU NI LAH DEKNUN. nOK RASO JUGOK SEDAK MANO NASI BERLAUK SITU.

Tanpa Nama berkata...

saya sekadar nay bertanya di mana letak nya restoran tersebut? Saya selalu jugak turun ke Ampang tapi tak pernah jumpa pun.

Pasar Malam berkata...

hehe lupa ambo no royat..Restoran Selera Klate tu ada kat Taman Kosas...nak mudah lagi...oleh call saja no hok terpampang tu weii!!

bijan berkata...

boleh abe pasarmalamtar gi buat cerita pasal nasi berlauk dale medan selero Semarok, depe nge UTM tu, kawe dengar sedap jugok situ.