Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Rabu, 30 Jun 2010

KERABU JANTUNG PISANG BERSANTAN TERENAK DI BULAT SEAFOOD - RR AWAN BESAR !!

warung Bulat Seafood selalu menjadi tumpuan terutama pada waktu makan tengah hari..ramai yang datang untuk menikmati nasi kukus nya yang enak!!!
Ini adalah kerabu jantung pisang kegemaran ambo... sepinggan ini harga nya cuma RM3....jika bulan puasa ambo selalu beli bungkus untuk berbuka kat rumah!!!!

Satay kajang juga ada kat RR ini....tak perlu lagi ke kajang untuk makan satey...!!!



Kalau balik Kelantan..antara makanan yang ambo suka makan adalah kerabu.... sebut saja kerabu, semua nya ambo suka....!!!

Tapi dalam banyak2 kerabu..yang ambo paling suka makan adalah kerabu jantung pisang bersantan..!! Kat KL ni pun ambo jumpa banyak kerabu jantung pisang tetapi kebanyakan nya tidak bersantan...jadi tidak lah terlalu menarik selera ambo!!!

Walau pun begitu..kalau sesiapa yang ingin rasa jantung pisang bersantan yang lazat..kat KL ni sebenar nya juga....!! Yela...kat KL ni kata orang semua ada dijual...cuma makayah jee yang tak dijual!!!

Ambo sebenar nya selalu juga berurusan di Kinrara dan Subang Jaya...jadi jika setiap kali ambo berurusan kat sana melaui lebuh raya Kesas..ambo pasti akan singgah di RR Awan Besar...untuk menikmati kerabu jantung pisang di warung Bulat Seafood, yang terletak di medan selera RR tersebut!! Pendek kata kalau tak pekena jantung pisang kat situ ...maka rasa macam tak makan sehari suntuk!!

Kerabu jantung pisang di warung Bulat begitu lazat kerana resepi nya asli... sebiji macam makan kerabu jantung pisang kat Kelantan...!!!

Memang terasa serasi kombinasi..jantung pisang..ikan panggaan,santan, kerisik,lada hitam dan bawang merah yang dicampur...!! Pendek kata..kalau kena sekali pasti tak kan lupa!!

Di warung Bulat Seafood ini....sebenarnya terkenal dengan nasi kukus, ayam percik dan gulai kawah nya...tetapi bagi ambo tarikan yang utama nya tetap kerabu jantung pisang...!!

Kepada yang ingin merasa sendiri keenakan kerabu jantung pisang ini..oleh singgah ke sana...tetapi jangan lewat sangat kerana kerabu jantung pisang pasti akan licin sebelum pukul 2 petang....!!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pecah air liur kawe weeeee!!

Oranng Kelantan berkata...

demo gak dok cerito pasal make hok kena denge selero kawe sokmo.
Ni kena gi cari ni.

Tanpa Nama berkata...

sedappp!! betul sedap! ana pun suka kerabu tu.