Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Khamis, 4 Mac 2010

PEMBANTU KEDAI MAMAK 'CELUP' TAK TAHU MENGUCAP!!! HALALKAH MAKANAN YANG DIHIDANGKAN???

kerajaan perlu kena tindakan yang tegas kepada penipu lambang halal....!!!umat islam amat terhina bila dihidang makanan haram!!!

hehe..apa jenis bahasa ni????....ini yang buat ambo ragu2...!!!!

bukan sahaja kedai mamak palsu yang buat penipuan seperti ini...bangsa2 lain pun lakukan benda yang sama....tentu kita masih ingat tentang sosej dari perut babi dari kilang kat Selayang tak lama dulu..!!!
Huruf condongpastikan kedai mamak betul yang kita masuk....bukan nya kedai mamak 'celup'!!!



Isu makanan halal/haram terus menghantui kita semua. Rupa-rupanya amat mudah golongan kurang ajar itu untuk manipulasi orang islam dalam bab makanan..!!! Letak frame nama Allah dan Muhamad...tambah sikit ayat quran...dan tampal pula sijil halal palsu..nescaya berduyung2lah org islam akan masuk makan!!

Hari ini..kat berita TV3..tersiar lagi benda ni....kedai India yang berselindung sebagai kedai mamak...terang2 telah menipu pelanggan islam. Mereka selamba sahaja tampal sijil halal palsu dan juga pamirkan ayat quran untuk mengaut keuntungan mudah!!

Ambo harap pihak berkuasa lebih bertegas dalam isu halal/haram ini...!!! Bayangkanlah sebuah kedai makanan (mamak celup) yang dikesan kepunyaan bukan islam ..tetapi menyamar sebagai kedai makan muslim ...tetapi bila disiasat..rupa2 nya cuma ada seorang pekerja islam dari negara India....!!! Lebih malang satu-satunya pekerja yg dikatakan islam itu..bila disuruh mengucap...tak tahu pun nak mengucap....islam apa itu????

Tetapi yang pasti sudah ramai orang islam tertipu dan telah bertahun-tahun telan makanan haram kat situ..!!! Penipuan seperti ini sebenarnya memberi impak yang besar kepada orang islam...!!! Makanan yang haram akan menjadi darah daging....!!!

Pihak berkuasa perlu gubal undang-undang yang lebih keras... hukum mereka yang menipu tentang halal/haram ini dengan lebih berat.... wujudkan terus penjara mandatori... ambo rasa undang sekarang mungkin terlalu ringan bagi mereka sehingga perkara2 seperti ini dianggap enteng sahaja!!!

Kepada rakan-rakan...ambo kira sudah sampai masa nya untuk kita bersatu membenteras isu ini agar kita dan generasi kita yang seterusnya tidak terus disuap dengan makanan yang belum tentu halal haram nya!!!!

Dan kepada kedai-kedai makanan yang masih menipu umat islam berterus-terusan...ingatlah kesabaran orang islam ada had nya....!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pihak berkuasa kena tegas lagi. Kalau halal dan haram makanan pun boleh dipermainkan itu sudah biadab.

Tanpa Nama berkata...

part pihak berkuasa tu kena pantau habis-habisan.

bagi aku part pengguna termasuk aku yann anti meluat meludah mamak celup ini. dengan memboikot tak makan dan akhir sekali snap gambar.

dah snap2 tu reti2 kan la sebarkan pada umat2 islam yang lain agar yang tak tahu tu jadi tahu. yang penipu tu boleh bungkus sekali.
sekian terima kasih.