Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Selasa, 2 Mac 2010

KERABU MANGGA SEAFOOD...SEKALI RASA MESTI TAK LUPA. - RESTORAN WEYAMAN PANDAN MEWAH!!!


ermm...lazatt...kerabu mangga seafood....sekali makan, pasti tak lupa....!!!
mee celup kegemaran isteri tersayang...ramuan nya cukup sekata...!!!
minuman kegemaran 3 putri ambo..!!
puteri bongsu ambo yang selalu ceria....!!! apa lagi waktu makan kat luar!!
ikan kembung masak pedas ini pula kegemaran ambo....!!!
telur bistik...puteri sulung ambo selalu pesan ..kalau singah kedai tomyam..hidangan ini tak boleh di lupa..!!


Di KL ni memang banyak kedai tom yam...dan masakan yang mereka hidang kan hampir sama sahaja !! Kalau restoran A hidang Tom yam...restoran B juga hidang benda yang sama... Jika kedai B hidang siakap stim limau kedai A juga hidang masakan yang serupa!!!

Tetapi...yang serupa tidak semesti nya sama...tom yam ada berbagai jenis, dari yang kuah nya jernih hingga ke kuahnya pekat macam kuah laksa penang..semua nya dipanggil tom yam..!!!

Ambo dan isteri memang peminat kerabu mangga...dan setiap kali makan di kedai masakan thai..kerabu mangga jarang ambo lupa untuk oder...buat pembuka selera dan boleh juga sebagai pencuci mulut...!!!

Dalam banyak2 kerabu mangga yang ambo pernah makan...kerabu mangga seafood lah yang paling sedap... dan tempat yang paling sedap makanan tersebut pada selera ambo adalah di restoran WeyAman yang terletak di Pandan Mewah...berdekatan dengan Hospital Ampang!!

Ambo tak pastilah apa ramuan kerabu tersebut hingga ambo sampai teringat 2-3 hari lepas kali pertama makan...!! yang pasti...kerabu mangga tu ada sotong , udang serta ditabur dengan ikan bilis goreng!! Rasa masam, manis bercampur ..ditambah pula dengan kesegaran rasa sotong dan udang...mmg terangkat....!!!

Selain itu...mee celup juga sedap...ambo kira kat sini lah terhidang mee celup asli yang dah lama ambo tak rasa mee celup sesedap itu...!!!

Kepada yang sempat berkunjung ke Pandan Mewah...ambo harap singgah lah merasa kerabu mangga seafood di restoran WayAman...sekali cuba...pasti tak lupa!!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ermmm ....masammanis terasa kat mulut. mesti kena cuba.

Oranng Kelantan berkata...

jeliro sungguh. Kawe mesti kena try..!!

bijan berkata...

kerabu mangga memang sedap. Dan sy suka yang ditabur dengan udang kering.
Nak rasa lagi sedap jom lah pekena kat Kg. Baru. macam-macam ada,,,,