Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Rabu, 5 Disember 2012

SUP TULANG KELANTAN DAN IKAN BAKAR YANG MENGAMIT NASTOLGIA..!!

sup putih dan ikan bakar yang enak....
sambal yang terus diletak atas ikan yang fresh dibakar ...memang menyelerakan....

'kawe cuma guna iakn yang
boleh juga dibuat percik
daging goreng ala kelantan yg sangat sedap
Gerai nya terletak di gerai UPEN , Taman Seri Watan, Ampang. Masakan agak simple.... sup daging Kelantan dan ikan bakar  disamping lauk2 lain seperti kari ayam kampung dan daging goreng.

Ambo selalu juga ke sini kerana rasa sup nya mmg asli. Bila hirup jee kuah sup ambo pasti akan teringat masa remaja dulu...menikmati sup tulang di Restoran Daud di Wakaf Che Yeh, KB.

Kini rasa sup enak itu boleh ambo rasa lagi di sini. Selain sup ikan bakar nya juga sedap... cuma ikan2 segar saja yang digunakan. Rasanya amnis ditambah pula sambal cili yang dituang terus atas ikan tersebut mmg serasi...membuatkan kita terus menyuap walau pun rasa pedas cili yang menyengat..!!

Ikan bakar juga boleh dijadikan ikan percik..tetapi ambo tetap suka ikan bakar yang dituang sambal cili diatas nya..rasa nya agak pedas tetapi unik...!!

Kepada yang suka masakan Kelantan asli...ambo yakin rasa sup dan ikan bakar ini akan benar2 membuat kita mengamit nastolgia di kampung halaman ....terutama yang berasal dari Kelantan seperti ambo..!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedap nya.