Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Jumaat, 7 Disember 2012

DEMONSTRASI HARAM BOLEH RUNTUHKAN EKONOMI NEGARA !!!!

Perkara2 seperti ini membuat peniaga pasar malam  Jalan TAR  selalu  rugi besar.....!!
Suasana lenggang setiap kali demo haram diadakan sekitar Jalan  TAR... tak kesian ke  mereka kepada  kami yang mahu mencari rezeki untuk keluarga?

suasan huruhara seperti ini sudah tentu menjejaskan  rezeki banyak pihak......
Penunjuk2 perasaan bukan nya singgah untuk shopping dan membantu kami .....mereka cuma buat kacau dan berjalan pergi tanpa rasa bersalah...!!!
Mengapa setiap kali demo mesti diadakan di Jalan TAR?? Mengapa tak buat tempat lain? Mengapa  peniaga  kecil Melayu seperti ambo sahaja yang menjado korban??



pemimpin macam ini kah kita nak gantung kan harapan negara kalau kesusahan peniaga kecil macam kami pun dia tak ambil peduli??
kalau setiap org yg demo ni pakat shopping kat Pasar Malam TAR...tak lah kami rugi....ni datang huhahuha lepas tu balik....yg rugi peniaga kecil melayu macam ambo ni jugak..!!


Mak cik....makcik paham ke apa yang makcik buat ni?? makcik tau ke makcik dah susahkan ramai orang.... kan elok dok rumah jaga anak cucu ada juga menafaat nya..!!

 Dalam Dewan Negara semalam , ore kampung ambo...Datuk Awang Adik kato ..ekonomi negara boleh terjejas teruk kalau pihak2 tertentu yang terus menganjurkan demo haram ...!!!

Isu ni ambo setuju sangat... contoh ekonomi negara Thai yang menjunam kerana tunjuk perasaan tak henti2 berlaku kat sana...hingga peniaga2 pun tak boleh berniaga...cam mana nak cari makan kalau lepas baju kuning tunjuk perasaan..baju merah pula tunjuk perasaan...habis baju merah.... baju belang pula !!!

Sebagai peniaga kecil ...rezeki ambo bergantung kepada keamanan dan juga kuasa belanja yang ada pada rakyat ....jika keamanan tak de ...ekonomi akan terjejas...cam mana rakyat nak ada kuasa membeli...!! tetapi yang suka buat demo ni tak pernah fikir itu semua agaknya....!!! otak mereka kadang2 ambo nampak cerdik sikit dari otak lembu saja....!!

Seperti kata Datuk Awang Adik yang negara kita sekarang ni bergantung kepada pertubuhan ekonomi dalam negara... kita tak boleh terlalu bergantung kepada ekonomi global yang dilanda kemelesetan.

Ambo sendiri dapat rasakan kerajaan sudah melakukan berbagai program termasuk merangka transformasi dalam dasar kerajaan dan ekonomi untuk menarik pelabur tempatan dan pelabur luar'

Tetapi sehebat mana pun program yang dirancang...jika masih ramai pihak yang tak de otak terus menerus membuat kacau dengan berdemo haram..... semua akan sia2.....!!! Dan tak mustahil ekonomi Malaysia akan menjadi seperti Thailand... peniaga2 kecil macam ambo akan terus menjadi mangsa..!!!

Ambo haram... jika pihak yang suka buat demo harap itu benar2 sayangkan negara kita... dan tak mahu negara kita hancur....tak mahu rakyat susah..sudah2 lah buat demo haram....!! Banyak cara lain untuk buat bantahan ....tetapi bukan nya cara berkumpul kat tengah2 bandaraya lepas tu buat kacau hingga susah kan org ramai..!!!

 Sebagai rakyat biasa..ambo selalu doakan agar negara kita terus aman dan dijauhkan dari manusia2 perosak...!!

Semuga Allah rahmati Malaysia..!!!








8 ulasan:

TRW berkata...

Alasan ajo...ekonomi out sbb umno

Pasar Malam berkata...

Alasan saja nak buat demo kat jalan TAR... Alasan utama nya nak suruh peniaga kecil melayu susah ...?? boleh kata lagu tu?

Kalau dah kata ekonomi susah kenapa dok kacau lagi kami nak berniaga?? tak boleh nak fikir salah org ke??

Swebelum nak guna hak bersuara.. sila guna hak berfikir dulu...!!!

Tanpa Nama berkata...

Nama pun pakatan haram so meme suko buat kijo haram belako

Pasar Malam berkata...

paling bodoh perkara ambo pernah dengar adalah bila ada yang kata peniaga Pasar Malam TAR untung besar bila ada demo haram.....!! siapa yang percaya kami untung mmg bodoh..dan cakap tak pakai akal....!!!

Tanpa Nama berkata...

beruk saja suka buat kacau kat KL.

paritbuntar rebels berkata...

tolong link kan dengan blog tuan http://paritbuntarrebels.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Untung hari-hari lain dah banyak, dah boleh cover balik rugi sehari tu... Rezeki datang dari Allah, jangan bimbang ok..?

Pasar Malam berkata...

manusia yang paling bodoh bagi ambo bila berkata kami tidak perlu merunggut bila monyet2 tu buat demo krn kami telah banyak untung sebelum ini dan tak salah tak dapat untung pada hari tersebut.

Pertama yg bercakap tu mmg tak de otak krn hari sabtu ni lah rezeki kami paling banyak utk cover gaji seminggu pembantu.

kedua.. ada yg cuma berniaga pd hari sabtu je.
ketiga..siapa nak bayar gaji pembantu pd hari itu..

malah kalau nak ditulis berjela2 kerugian yg kami alami.
monyet2 yg buat demo tu rugi apa??
apa kata kalau monyet2 yg buat demo tu pakat keluar duit utk ringan kan kerugian kami..apa salah nya sekali2 sekala rugi utk bantu org.....