Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Rabu, 6 April 2011

PASAR MALAM SWASTA K I V.....PENIAGA ASAL LEGA..!!

gambar-gambar ihsan anonymous: suasana penuh sesak di sepanjang Pasar Malam TAR... kelihatan banner besar memaklumkan kewujudan pasar malam swasta - tapi minggu ini banner itu sudah tidak berfungsi lagi...!! tiada lagi pasar malam swasta minggu ini...!!!

suasana tegang pada sebelah petang dipercayai bila sebahagian penjaja pasar malam swasta cuba mendapatkan kembali 'deposit' pembayaran dari pihak penganjur....!!

baru pukul 8 malam...peniaga muda ini sudah mengemas untuk balik... ternyata ramai yang kecewa dan hampa.....!!! Ambo kira tindakan DBKL KIV dulu pasar malam swasta ni adalah tepat..sekurang2 nya perlu ada mekanisma yang jelas sebelum meluluskan pasar malam baru apa lagi di tapak yang telah sedia ada peniaga asal seperti di Jalan TAR.
tiada pengunjung....!!! ada peniaga pasar malam swasta yang balik tanpa 'pecah telur.'!!


Ambo ada terima panggilan dari sahabat ... kata nya ringkas.." perbincangan hari ini.. pihak DBKL putuskan Pasar Malam Tar asal berjalan seperti biasa dan Pasar Malam swasta KIV ..!!"

Sudah tentu khabar ini merupakan khabar gembira bukan sahaja kepada 7 penjaja yang terlibat secara langsung tetapi ini juga berita gembira kepada seluruh warga peniaga Pasar Malam TAR.

Ternyata keputusan ini telah menghapuskan tomahan yang dilempar terhadap DBKL lantaran kelulusan mengejut beratus petak di pasar Malam Swasta sebelum ini.

Selain DBKL...para peniaga juga perlu mengucapkan terima kasih kepada pihak persatuan yang khabar nya telah mengambil peranan aktif bagi menyelesaikan isu ini dengan secepat mungkin.

Insyaallah ...maklumat lanjut akan menyusul...!!!

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tkasih dbkl keputusan tepat. penjaja harap belas dbkl.

otai LTAR berkata...

awas! penjaja LTAR masih belum berada zon selamat selagi belum di gazetkan.lesen yg dikeluarkan hanya permit sementara.operator parking cuba cari jalan lain kali ini lebih hebaT.JANGAN LEKA dgn kejayaan semalam org luar cuba nak rampas hak kita kalau kita tak bersatu...

Tanpa Nama berkata...

betul kata otai klu dia guna cabel datuk putrajaya kena pindah juga..apa nak heran minda penjaja PMTAR tau niaga ada duit beli kereta mcm vip..ada duit belilah kedai sampai bila nak nak duduk kaki5. cuba tengok rakan kita dah berjaya..

boy berkata...

sy sokong otai, PMTAR kena gazet baru nasib peniaga melayu terbela. Dgn lesen sementara apa pun leh jadi.Perlukah kita tubuh PERKASA di PMTAR?

Tanpa Nama berkata...

nampaknya makin byk perstun kat msjd india,bila bulan puasa 50 perstn muncul minta tapak/canopy VVIP guna nama menteri.akhirnya penjaja disingkir..perstun kaya sebelum raya.yg belot tu jual kat mat indon/pakistan.jangan marah ya siapa makan cili...tak caya tgk nanti.

Oranng Kelantan berkata...

kawe pun sokong jugok, bakpo PMTAR tak boleh gezet mace brickfield dan petaling street. PMTAR dari jalan besar pindah ke lorong. kalau tak jaga2 takut dari lorong terus senyap jah. Persatuan kena ambil agenda ni jadi agenda utama tahun ni.

Tanpa Nama berkata...

tak heran satu hari nanti pekedai jln TAR pakat hantar memo kat pak menteri desak tutup Psr malam LTAR pindah. dulu dah ada uru-ura nak pindah kat Bkt Jalil.cuma skrg ni dekat PRU 13 tangguh dulu...

NakTahu berkata...

KIV tu bape lama ek? hingga bulan ini atau bulan depan? betulkan 7 peniaga tu akan selamat atau dbkl ada perancangan lain? banyak persoalan yang masih tak terjawab.

suarapenjaja berkata...

Aku sokong gak Otai, peniaga PMTAR perlu bersatu agar suara anda didengari oleh pihak atasan. Jika berpecah belah akan beri peluang kepada yang yang berkepentingan mengambil peluang.

Bersatulah saudaraku semua.

Tanpa Nama berkata...

SAYA DRPD PENIAGA PSR MLM SWASTA.
DISINI KOMEN2 DIATAS DAN BLOG 'PASAR MLM JLN TAR' PUTAR BELIT DAN LUPA DIRI!!
PERSATUAN JLN TAR BUSUK HATI!
TUTUP PINTU MASUK JLN PASAR MLM SWASTA!
APA SALAH BERNIAGA SAMA2!
ALLAH YANG BG REZEKI..
BUKAN TAPAK PASAR MLM SWASTA DIBUKA DAN TAPAK PSAR MLM LAMA KENA TUTUP!
KAMI NAK BERNIAGA SAMA2.
DISEBABKAN 4PENIAGA YG TAK MAHU BUKA JALAN YG TELAH DIHASUT OLEH PERSATUAN KAMI SERAMAI 200 PENIAGA TIDAK DPT BERNIAGA!
APA SALAH KAMI!
ANDA BERNIAGA,KAMI MENIAGA!
TERIMA KASIH ATAS BLOG INI YG BYK PUTAR BELIT KEADAAN!
BUSUK SUNGGUH HATI ANDA!
INILAH ORG MELAYU BUSUK HATI!!
MCM MANA ORG MELAYU NAK MAJU!!
JIKA ADA 4PENIAGA HATI BUSUK SEBEGINI MMG SAMPAI BILA2 KORANG TAK TENANG!
MOGA REZEKI ANDA BERKAT!!
BOLEH BERKAT KE REZEKI ANDA DGN MENUTUP REZEKI ORG LAIN DGN MENUTUP JLN LALUAN MASUK PASAR MLM SWASTA!!!

SEKIAN..RENUNG2KAN....

kainbaju berkata...

megapa pasar malam swasta nak marah pd peniaga PMTAR kerana tak buka jalan? nape tak marah kepada pihak operator yang mungkir janji konon nya ada jalan dibuka?
siap nak buka jalan kalau tiba2 muncul dan arah kita buka jalan?

apakah kah sebab kamu pasar malam swasta maka kami kena ikut cakap kamu? besar nya kamu. kalau nak alih tapak org kena ada cara lah bukan main arah tanpa ada hitam putih.
sebelum nak salahkan org lain. salahkan diri sendiri dulu mengapa mudah percaya janji operator tu.

boy berkata...

apa besar sangat ke PM Swasta tu? kita je nak jaga perasaan mereka perasaan PMTAR ni cam mana? datang pun macam penyamun. Senang2nak halau peniaga asal tanpa runding. Apa nak jadi lanun ka? Nak suruh org jaga perasaan kita kita kena jaga perasaan org dulu.

Tanpa Nama berkata...

jaga perasaan apa nya,jln tar tu bapak ko pnya ker?harap dbkl angkut jer brg yg xder lesen ker apaker..br ada akal..

Tanpa Nama berkata...

lot parking tu tanah dia,sukati diaorg nk wat per..ok la dorg nk wat pasar,klau operasi parking hr sabtu cmner?korg bley mniaga ker...

Tanpa Nama berkata...

sedar la,peniaga jln tar hanya PERMIT SEMENTARA!!nk lawan yg ada geran,hitam putih..

Tanpa Nama berkata...

kalau owner parking wat injuction court yg korg halang parking die...baru tau...sume xleh niaga...melopong lah kite same2 yer.....bandaraya pon xleh nak lawan tau...jgn ingat poket sendre jek....org lain pon nak cari mkn gak....pikir2 lah yer......

kainbaju berkata...

hahaha apa punya kelakar owner parking wat injuction court ? woi cakap lah pakai akal. apa sala nak bawa court? mana dulu ada pasar malam atau parking?
jangan cakap klu tak tahu nanti nampak bodo.
susunan tapak pasar malam tar dah ada dlm minit mesyuarat gan DBKL. apa senang2 ke pasar swasta nak alih2 tapak org? undang2 mana pakai ni?

boy berkata...

sape lah yang diupah tuk nak pertahankan operator paking tu? haha tanah tu mereka punya?? kalu tak tahu jgn cakap lah woi, lu nampak bangang.
operator parking tu pajak dari DBKL lah bukan makbapak dia punya.
apa kau ingat lesen yang peniaga pasar malam dapat ni dapat dengan sewa RM50 sekali berniaga macam pasar malam swasta ke?
kau yg kena kelentong. operator parking tu rugi , minta buat pasar malam yang bodo macam kau percaya walau pun tak tahu cam mana pasar malam tu nak operasi.
aku nasihat klu tak tau isu jangan cakap lah woi. nampak lu macam tak cerdik.