Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Ahad, 27 Februari 2011

POSTER BERBAUR RACIST DI SEKITAR JALAN TAR - MENGAPA DBKL DAN POLIS TIDAK BERTINDAK CEPAT????

ini adalah antara poster yang agak rasict bunyi yang tampal sekitar Jalan TAR dan Jalan Masjid India.
hari ini..pelanggan amat ramai datang berbekanja di tapak ambo.. syukur..kalau terus begini..cepat ambo naik haji..!!
menarikkk..!!! jika dulu orang2 kita suka pakai baju kelab2 bola luar negara.. tetapi sekarang di sekitar Jalan TAR... lebih ramai yang suka pakai jersi negara sendiri termasuk pasangan yang sedang memilih baju ini!!
Suasana sesak sebegini...berlaku dari awal ambo buka..hingga ke malam....!! hehehe masyukkk!!
kepada yang belum berkunjung ke tapak ambo utk beli baju yang termurah lagi tercantik... jemputlah.... ada harga istimewa utk pembaca blog ini...!!




Sebagai Peniaga kecil...satu perkara yang ambo paling tidak suka adalah perhimpunan haram... walau apa sekali pun alasan yang mereka berikan untuk mengahalalkan perbuatan haram tersebut..kesan nya tetap buruk terutama kepada golongan macam ambo ini!!

Dalam satu dua hari ini tersebar berita bahawa kumpulan haram Hindraf akan membuat demo haram di perkaranagan KLCC pada pagi ahad...walau pun mereka tidak berhimpun di sekitar Jalan TAR tetapi sikit sebanyak akan menghalang orang ramai dari datang utk membeli belah di sini... Sudah tentu berita itu juga akan membuat sesetengah orang berfikir banyak kali sebelum turun untuk berbelanja di sekitar pusat bandar KL... !!dan sudah tentu juga... peniaga2 di sekitar KLCC akan menerima kesan yang paling buruk!!

Di sekitar Jalan Masjid India dan Jalan TAR..poster-poster tentang perhimpunan haram itu telah ditampal dibanyak tempat...termasuklah di pondok talifon...dinding, pokok dan sebagai nya...!! Keadaan ini bukan sahaja menyakitkan hati kita membaca tetapi juga menyakitkan mata yang memandang...!!

Ambo juga hairan mengapa pihak yang berwajib tidak mengambil tindakan segera utk membersihkan poster2 haram itu?? mengapa dibiarkan hingga menyakitkan mata memandang nya... !!Poster itu pula ditulis dalam berbagai bahasa...maka apa pandangan palancong yang ramai berkunjung di sekitar Jalan TAR bila membaca poster2 itu???

Ambo harap .. selepas ini pihak yang berwajib... terutama DBKL dan Polis ambil perhatian serius hal ini..jangan dibiarkan poster2 rasict ditampal bebas hingga menyakitkan hati dan menjolok mata bila membaca nya.... !!

Apa yang ambo khuatir..akan ada pula pihak lain yang akan membuat poster balas...dan jika ini berlaku...kita mungkin tidak terduga apa kesan sterus nya...!! Jadi sebelum terlaambat... brtindaklah...wahai DBKL dan Polis...!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kawe rasa syukur sebab perhimpunan tu tak jadi. tak de kerja lain ke puok2 india tu? selain dok buat orang lain susah?

Oranng Kelantan berkata...

Syabas Polis!!!!!