Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Rabu, 9 Februari 2011

KALAU SINGGAH BANDAR KETEREH MESTI RASA NASI KUKUS KAK NAH..!

Bandar Ketereh...ternampak jelas kepada replika buah ketereh (gajus)



Kedai Nasi Kukus Kak Nah yang menyediaan nasi kukus asli..!!

Ini lah wajah Kak Nah... wanita yang amat kental dalam jatuh bangun dalam perniagaan..!!
Nasi kukus bersama kari ayam... amat sedap...sudah tentu setiap kali pulang ke Kelantan..ambo akan singgah utk menikmati nya..!!
Nasi yang dimasak dalam kukusan khas bagi mengekalkan rasa nasi kukus yang asli.
ada berbelas jenis lauk yang lazat untuk dipadankan dengan nasi kukus!!
selain nasi kukus.. kedai Kak Nah juga terkenal dengan 'colek' nya...!!
hidangan pemcuci mulut....!!!


Bila berkeluarga begini, saat yang paling seronok tentu lah bercuti dan balik kampung bersama anak-anak dan seorang isteri...!! hehe mmg isteri ambo pun sorang tu saja... belum 2 dan jauh sekali 3.

Kerana ambo ni asal Kelantan..maka tempat yang seronok ambo pergi pada musim cuti tentulah ke tanah tumpah darah ambo jugok... lagi pun di Kalantan banyak benda yang menarik terutama makanan nya...serta suasana nya jugak agak berbeza...!!!

Anak-anak ambo yang lahir dan dibesarkan kat bandararaya metropolitan ni juga ..nampak seronok bila balik ke rumah Tok Mek nya di Tunjong...sempadang antara Kota Bharu dan jajahan Ketereh.

Bercerita tentang Ketereh ni... teringat ambo semasa balik hari tu...singgah makan nasi kukus Kak Nah di bandar tersebut... Kak Nah adalah antara pelupor hidangan nasi kukus yang kini amat terkenal hingga ke KL...!!

Bercerita dengan Kak Nah... memberi ambo banyak ilmu yang berguna...terutama sebagai panduan untuk ambo terus majukan peniagaan ambo..!! ambo dapat pelajari... naik turun dan suka duka peniaga macam Kak Nah untuk terus bertahan ...dengan keadaab ekonomi Kelantan yang tidak begitu baik!!

Apa pun..kalau ambo balik Kelantan lagi...insyaallah ambo tidak akan lupa nasi kukus ..dan colek di kedai Kak Nah....!!!

Semuga Kak Nah akan terus maju jaya!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nasi kukus kelantan gan nasi kukus KL mana lebih sedap?

Oranng Kelantan berkata...

Mestilah nasi kukus kelantan lagi sedap. Hok berniaga nasi kukus KL pun ore kelate jugok.