Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Isnin, 29 Jun 2009

NASI KUKUS D'PAKU YANG PALING SEDAP!!! - AMPANG DAN SETIAWANGSA

  1. kerutub D'Paku mmg tersedap ...........
    dimakan bersama nasi kukus



nasi kukus dalam kukusan khas
lebis panas! lebih sedap!!!







Ada kawan tanya, kat Pasar Malam Jalan TAR adakah yang menjual nasi kukus?? Nasi kukus memang amat terkenal di Kelantan dan Trengganu.


Sekali lagi ambo terpaksa memikir sekejap, ambo cuba amati.. betul lah..memang tiada seorang pun dari 500 petak pasar malam Jalan TAR yang jual nasi kukus..atau mungkin juga ambo terlepas pandang!!!???


Orang jual akok ada... jual nesi kerabu ada...nasi briani ada....tp di mana petak nasi kukus ye???


Bila bercerita tentang nasi kukus... ambo memang tak pernah lepas untuk makan nasi kukus bila balik kelantan..dari bunut payung..membawa ke berek 12..ke belakang sek menengah zainab..ke pusingan kecil jalan ke pcb...ambo dah rasa...tetapi ambo rasa nasi kukus yang ambo beli kat setiawangsa paling sedap!!!


Lokasi nasi kukus ni..berdekatan dengan 'stadium' kecil di Setiawangsa...berdekatan dengan sekolah Keb Setiawangsa..dan berdekatan juga dengan medan selera setiawangsa!!!


Kalau nak rasa nasi kukus tu..boleh mencuba nasi kukus D'PAKU....!! nasi kukus cuma berlokasi diatas van..tetapi jangan lambattt kalau tak mahu beratur panjang!!!


Kalau nak selesa, datang awal ..seawal pukul 11 pagi hidangan mmg sudah tersedia...dan sekitar pukul 2 semua dah selesai..!!! hampir saja ke van D'Paku ..kita akan dapat bau ayam percik sedang dibakar segarrrrr....!!! ermm...mmg boleh bikin perut lagi bergelora!!


Harga sekitar RM6 - RM7 bergantung kepada lauk yang kita pilih!! ada ayam goreng, ayam percik, ...tp yg paling ambo suka adalah daging kerutub, pekena dengan nasi kukus memang terangkat!!!


Selain nasi kukus..nasi kerabu juga ada disediakan..ini pun sedap.. dan paling peting nasi kerabu D'Paku ni mmg kegemaran isteri ambo..hehehe!!


Kalau tak sempat nak beli masa tengah hari..jangan risau...petang nanti D Paku sudah mula berniaga sebelah petang di ampang jaya....!!!


Kepada yang mahu merasa nasi kukus sebenar..sudah tentu anda semua perlu rasa nasi kukus di D'Paku...!!!




Tiada ulasan: