Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Khamis, 25 Jun 2009

NASI KELANTAN YANG TERSEDAP DI RESTORAN PAK WAN - JALAN RAJA ALANG!


Makan!!! apa yang ambo suka makan??? itu selalu kawan-kawan tanya. Ambo rasa semua orang sudah boleh agak apa yang ambo suka makan kalau nak dijodohkan dengan nasi...ambo suka budu!!! tap kat rumah ambo jarang pula makan..cuma kat kedai saja.....kalau masuk kedai makan kelantan..ambo tak akan lupa budu dengan ulam2!!
Kedai makan yang ambo paling suka makan adalah di restoran Pak Wan...kat jalan Raja Alang... berdepan dengan Plaza safuan!!!
Tokey kedai tu ambo panggil abe Kar...baik orang nya..layanan nya mmg first classs..hingga seorang kawan ambo kata..dia tak pernah jumpa tokey kedai yg sedemikian santun!!!
kedai abe Kar..mula buka pada pukul 11 pagi..dan dalam pukul 2...semua dah selesai!!! makanan nya sedap dan harga nya pun murah....pendek kata..menang membeli..menang memakai!!!
Satu lagi..abe kar ni kalau setakat pencuci mulut seperti bubur dan lain2 kuih manis kelantan..dia selalu bagi freeee je.....hehe tu yang buat rezki nya bertambah!!
Ambo pernah tanya abe Kaer....cam mana nak kaya kalau harga makanan sebegini murah??? abe Kar akan sambut soalan ambo sambil berseloroh!!!
Sudah tentu..pelanggan abe Kar terdiri dari berbagai peringkat....dan jangan terkejut kalau tiba2 kita ternampak VVIP dok makan penuh selera di warung abe Kar!!!
Selain budu dan ulam.....lauk yang paling ambo suka adalah gulai itik dan gulai kawah!!!!
sape2 yg rasa sekali gulai kawah abe Kar ..akan ingat sampai bila-bila!!
Semuga perniagaan abe Kar akan terus maju!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kawe pun suka make nasi kelate...kawe ado dengar pasal kedai ni!!

hok kawe kenal sebelum ni cuma MZ saja.

Tanpa Nama berkata...

Saya pernah makan nasi sup kelantan dan ikan percik disebuah kedai kecil di Taman seri Watan Ampang.

Tuan kedai itu orang kelantan dan isteri nya pula orang Indon. Amat menarik sekali. Seronok bila mendengar isteri Indon nya bercakap Kelantan.