Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Isnin, 5 Julai 2010

NASI GORENG YANG MENGAMIT NASTOLGIA JALAN BINJAI!!!!

Warung No.16..Mutiara Binjai di Medan Selera bersebelahan Stadium TPCA, Kg. Baru.. merupakan antara Warung yang terkenal di Jalan Binjai berdekatan KLCC pada 20 tahun lepas...!!!
hidangan nasi goreng ayam..rasanya tidak berubah meski pun sudah lebih 20 tahun....hidangan yang begitu mengamit kenangan Jalan Binjai!!
Layanan boss Mutiara Binjai ini...tidak berubah...sejak lebih 20 tahun..mesra dan ceria...!!

Dua sejoli....dari Jalan Binjai ..ke Jalan Raja Muda Abdul Aziz...tetap bersama....!!Semuga kakak dan abang berdua akan terus di murah kan rezeki oleh Allah!!



Ketika ambo remaja dahulu..ambo pernah berkerja di kompleks belibelah dan juga butik... dan sudah tentu saat itu akan terus menjadi kenangan pada ambo...!! Waktu itulah ambo kenal erti hidup yang sebenar.... dan kat situ lah juga ambo kenal makna cinta yang sejati..!!!

Rakan2 sekerja ambo dahulu telah ramai menjadi orang2 terkenal... rakan sekerja ambo termasuklah Zulfadzli yang terkenal sebagai makeup artis itu...dan ada juga yang telah menjadi menantu kepada bekas PM ke 4 kita..!!! yelah..itulah rezeki dan jodoh masing2!!!

Terlalu banyak kenangan indah waktu itu....paling seronok berkerja di Bukit Bintang dan juga City Squre di Jalan Ampang!!! Maka benarlah kata orang..zaman remaja ....zaman yang paling indah!!!

Selain dari kenangan2 tersebut...sudah tentu tempat makan juga menjadi nastolgia yang tak dapat ambo lupa kah.... masih ingat...waktu rehat...maka kami akan berduyun2 menyeberang Jalan Ampang untuk ke Jalan Binjai bagi menjamu selera.... !! di sepanajang Jalan Binjai dipenuhi oleh deretan gerai2 makan...!!Macam2 ada kat situ...dan macam2 org yang menjamu selera...indah dan meriah!!!

Tapi sekarang..Di Jalan Binjai sudah tiada lagi warung2...Jalan Binjai sekarang sudah penuh dengan bangunan2 mewah...dan restoran2 besar....!! wajah nya sudah jauh berubah....walau pun begitu..setiap kali melaintasi bangunan KLCC...Ampang Point...Jalan Binjai....City Squre..maka kenangan lama akan mengamit kembali..!!!

Dan sekarang...sekira nya ambo mahu mengenang kembali saat2 tersebut...ambo akan singgah ke Medan selara Jalan Raja Muda Abdul Aziz , Kg Baru.....!!! kerana kat situ...masih ada abang yang pernah berniaga di Jalan Binjai... dan rasa nasi goreng cina nya... nasi goreng ayam nya... masih tidak berubah... walau pun sudah lebih 20 tahun berlalu...!!!

Setiap kali ambo singgah ke Medan Selera berkenaan ..ambo akan oder..nasi goreng cina atau pun nasi goreng ayam....ermm.. rasa nya bisa mengamit nastolgia... rasa nya mmg tidak berubah...ditambah bila dihidang besama sos istimewa yang begitu serasi dengan nasi nya.....ermm....sedapppp!!

Kepada sahabat2 lama yang masih ingat pada ambo...dan ingat juga kepada medan selera Jalan Binjai lebih 20 tahun dulu....maka datanglah ke Warung Mutiara Binjai...nescaya...anda akan kembali merasa seperti berada di zaman2 lagu Alleycats dan Iklim sedang popular dulu!!

Ambo berani jamin...rasa dan keenakan masakan di situ tidak berubah dari yang kita pernah makan saban hari di Jalan Binjai 20 tahun yang lepas!!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku juga banyak kenangan kat situ. dulu ada satu makcik yang jual nasik campur tepi hentian bas waktu malam. orang gelag dia makcik 'sembelih' sebab jual nasi mahal. tapi aku selalu jugak beli.

bijan berkata...

aku rasa macam cam ek pakcik kat gambar tu. Dia dok kat belah hutan Rimba Ampang.