Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Sabtu, 17 April 2010

NAK RASA LEMPENG YANG ENAK DAN ASLI....BERKUNJUNGLAH KE RUMBIA CAFE DI BUKIT INDAH AMPANG!!

jika ke Ampang....jangan lupa singgah lah ke Rumbia cafe terutama untuk pengemar lempeng...anda mesti puas hati!!!
lempeng yang cukup enak....dihidang bersama sambal bilis yang sepadan !!!!
Huruf condonginilah cucur udang yang rangup....rasa macam makan keropok....ini mesti cuba!!!
Huruf condong
nasi lemak!!! sambalnya mmg terangkat!!! tak pedas sangat tetapi sekali makan membuat kita selalu teringat!!
antara menu yang disediakan...hehe..tapi bukan semua nya ada....!!!


rupa nya Azwan Ali lebih awal datang ke Rumbia Cafe dari ambo..!!!
salah seorang..orang kuat Rumbia Cafe!!
harga yang amat berpatutan....berbaloi dengan mutu dan keenakan makanan nya!!
susur atur yang kemas..walau pun Cafe ini agak kecil!!
kopi bio yang enak...!!


Agak lama juga ambo tak upkan cerita kat blog ini ...almaklum ..sejak akhir2 ini kengkangan tugas membuatkan ambo terpaksa menghadkan masa untuk memblog..!!!

Walau bagaimana bz sekali pun...bab makan ambo tak pernah lupa.. agak banyak juga tempat makan yang ambo kunjungi dan ada beberapa tempat yg ambo rasa patut ambo kongsikan bersama pembaca!!!

Hujung minggu lepas ambo ada singgah ke Restoran Rumbia yang terletak berhadapan dengan masjid Taman Bukit Indah, Ampang!!

Restoran yang baru dibukan 3 bulan itu ternyata mempunyai menu yang cukup mengamit nastolgia zaman dulu2..!!!

ambo bersarapan dengan Lempeng yang ambo kira cukup enak..rasanya tak ubah macam lempeng yang mak kita masak atas dapur kayu....ditambah dengan sambal ikan bilis yang dihidangkan membuatkan kita tak nampak pakmentua yg lalu di belakang!!!

Lepas pekena lempeng..ambo oder pula cucur udang....sebekas cuma RM3..cukup berbaloi dengan rasa yang enak. Cucur udang nya cukup rangup dan tidak keterlaluan jika ambo katakan ini lah antara cucur udang yg sedapp!!!

Tak cukup dengan itu..ambo makan pula sebungkus nasi lemak....erm....rasa sambal nya mmg ori..!!! ambo boleh rasakan...sambal itu dibuat dengan cili kering yg digoreng dengan cukup masak....rasanya sangat enak...dan ambo sarankan..kalau sesiapa berkunjung ke Restoran Rumbia ini...cuba lah nasi lemak bungkus nya...pasti terangkat!!!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ingat kampung woiiiiiiiiiii!!!

bijan berkata...

nak jumpa lempeng yang benar-benar sedap agak suasah. sy akan cuma lempeng yang ini.

Tanpa Nama berkata...

bang! kenapa sekarang tak rancak macam dulu. saya selalu tertunggu2 cerita baru kat blog ini.

Tanpa Nama berkata...

harap akan ada entri baru bagi blog ini. Pasarmalamtar dah bersara tulis blog ke??

Tanpa Nama berkata...

memang sedap, cuma mengapa tutup hari minggu?