Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Sabtu, 26 September 2009

SEBUNGKUS NASI PUTIH BERSAMA AYAM MASAK KICAP - HARGA HAMPIR RM 8 DI PASAR BORONG WAKAF CHE YEH!!

ambo harap bahagian aduan pasar borong wakaf che yeh benar2 berfungsi....tenguk2 sikit harga makanan yang mahal dan sampah sarap yang selalu menjadi runggutan penggunjung!!!
pasar borong/malam wakaf che yeh yang menjadi tumpuan ramai penduduk kelantan dan pelancong terutama nya di musim perayaan!!
berbagai jenis kuih mueh tradisional kelantan ada di pasar wakaf che yeh terutama pada sebelah pagi!!
nasi minyak ..adalah makanan yang tidak tidak pernah ambo lupa bila berkunjung ke wakaf che yeh!! sedap dan murah harga nya di pasar tani wakaf che yeh!! Untuk menikmati berbagai jenis nasi dan lauk pauk..boleh berkunjung ke pasar Wakaf che yeh..banyak pilihan makanan yang ada terutama di sebelah pagi!!!!
Ambo baru saja balik dari bercuti raya hampir 2 minggu di Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan!!

Bila kita sebut Wakaf Che Yeh ...tentu ramai yang akan ingat Pasar Borong dan Pasar Tani nya!!
Pasar Borong Wakaf Che Yeh dijalankan setiap hari bermula dari malam sehingga ke pagi sementara Pasar Tani pula diadakan pada setiap hari jumaat sehingga tengah hari!!

Pasar Tani Wakaf Che Yeh sebenar nya sudah tidak lagi menampak kan wajah 'tani' nya, namun begitu ia tetap mendapat sambutan hangat terutama bila tiba musim perayaan serta cuti sekolah!!

Ambo tenguk pasar Wakaf Che Yeh telah jauh berbeza jika dibanding kan sebelum wujud nya pasar borong... jika dahulu Wakaf Che Yeh akan meriah bila ada nya pasar Tani pada setiap pagi jumaat..tetapi sekarang..suasana nya meriah sepanjang hari!!

Tetapi malang nya..sejak akhir-akhir ini, banyak runggutan dari pengujung pasar malam/borong Wakaf Che Yeh ...!! Ramai yang merunggut dengan harga terutama makanan nya agak mahal!! Malah ambo sendiri terkejut bila terpaksa membayar hampir RM 8 untuk sebungkus nasi berlauk ayam masak kicap!!

Malah memang harga biasa untuk sepinggan mee goreng RM4 dan RM6 untuk semangkuk sup perut bersama nasi putih!! Itu belum kita sebut tentang layanan segelintir peniaga makanan yang amat memalukan!! Jangan terkejut jika anda terpaksa menunggu lama untuk mendapat pesanan walau pun ketika itu bukan ramai pelanggan pun!!! Adik ambo yang tinggal di Kelantan sendiri pun tidak berani makan di warung makan Wakaf Che yeh kerana mahal kata nya!!

Ambo harap...pihak berkenaan mengambil serius perkara ini..jangan biar kan pelanggan terus merunggut baik dari segi harga atau pun layanan....!!! Buktikan kita orang kelantan adalah terbaik..!!

Apa pun ambo harap...pengunjung2 pasar wakaf Che Yeh tidak serik dengan peel segelintir peniaga-peniaga ...sebenar nya masih banyak yang istimewa di sana!! ... jika harga makanan boleh diseragam dan layanan boleh diperbaiki ..ambo yakin pasar Wakaf Che yeh akan lebih terkenal lagi!!!

Sebenar nya terlalu banyak nastolgia ambo di Pasar Wakaf Che Yeh...!!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya juga ada pengalaman, tetapi di Kuala Krai.
Saya terpaksa bayar RM6 untuk sebungkus nasi putih berlauk kan ayam masak kicap.
Harga itu amat tinggi bagi orang biasa macam saya di kelantan.

Bulat berkata...

isu ini juga ada dalam berita tv3 tak lama dulu.

Tanpa Nama berkata...

betul, susah nak jumpa yang murah di KB sekarang.

Tanpa Nama berkata...

orang kelantan yang buka kedai makan kat KL ni pun ramai yang suka ketuk..malah yang sembelih pelanggan pun ada.

kalau nak tahu mahal murah kedai kelantan boleh cuba sendiri. kebanyakan memang mahal.