Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Ahad, 23 Ogos 2009

CORAT-CORET AWAL RAMADHAN DI PASAR MALAM DAN BAZAR RAMADHAN JALAN TAR!!

Persatuan Peniaga dan Penjaja Pasar malam mengucap kan selamat berpuasa dan mengalu-alukan kehadiran pengunjung ke Pasar Malam dan Bazar Ramadhan Jalan TAR!!

Awal Ramadhan..suasana selalu nya agak lenggang...!! kerana permulaan ramadhan hari ini jatuh pada hari sabtu..maka peniaga pasar malam lah yang mula berniaga pada hari pertama..keesokan baru peniaga bazar Ramadhan akan ambilalih tapak berkenaan!!
"Buka bang payung tu..matahari dah meninggi ni..!!!" Peniaga pasar malam TAR sedang membuka payung untuk mula berniaga!! waktu lebih kurang pukul 10.00 pagi!!


Bazar Ramadhan sepanjang Jalan Bonus masih kosong...peniaga mula masuk selepas tengah hari!Hujan turun menjelang waktu tengah hari pada pemulaan ramadhan...ini mungkin penanda rezeki akan melimpah pada tahun ini??

Suasana kembali meriah selepas hujan ... tetapi seperti biasa..suasana memang selalu suram sewaktu awal Ramadhan..insyaallah keadaan akan berubah menjelang minggu ke dua..!!
Penggunjung begitu tertarik dengan gelang kristal..satu untuk RM10 dan 2 untuk RM15...!!!
sebuah kereta telah ditunda oleh trak DBKL..kalau jadi begini jangan salah kan orang lain..tetapi salah kan diri sendiri...parking lah tempat sepatut nya bang!!! jangan susah kan orang lain semata2 untuk kesenagan diri sendiri!!



Adik yang sangat comel....hehe ni ada tokey tudung....!! cute kan..??? kalau sape nak tudung setaraf tudung Ariani tetapi pada harga yang lebih murah...mai lee ke kedai adik cute ni kat Lorong TAR!!!!
















Suasana yang masih belum benar-benar meriah..semua ini akan berubah menjelang hari gaji pada minggu hadapan!!!...yang rambut kerinting berbaju pink tu anak Ambo...Amylin bersama mama nya ....ronda-ronda bazar ramadhan Jalan TAR!!
ketupat palas ..sudah ada dijual walau pun baru hari ke 2 puasa!! hehe benar2 menggoda selera !!
Huruf condongkasut berjenama untuk kanak-kanak...cantik!!!....sepasang kasut adidas cuma lingkungan harga RM35 - RM55 sahaja...!!
pati minyak wangi...harum nya seperti one-drpos!!! harga nya cuma RM10 untuk sebotol!! pakai minyak wangi ni sunnah...elok dipakai semasa kemasjid terutama pada hari raya nanti!!


Salam Ramadhan...semuga Ramadhan kali ini lebih bermakna untuk kita semua...!! Syukur ke hadrat Allah kerana masuk hari ini sudah 3 hari berturut-turut tiada kematian bagi bawak H1N1.. di harap ini akan menjadi penanda baik wabak bekenaan akan dapat disekat penularan nya!!

Hari ini..ambo bersama anak dan isteri ronda-ronda di bazar Ramadhan Jalan TAR..!! hehe almaklum..walau pun orang rumah ambo dah ada kerjaya sendiri..tetapi darah berniaga masih kuat mengalir dalam diri nya...hehe tu yang terpaksa korbankan masa rehat hari minggu ini kerana teman kan dia ambil stok baru..!!! Bulan puasa memang menjanji kan rahmat untuk kita semua!! kepada yang ada sikit kerajinan insyallah...akan ada keuntungan yang melimpah di bulan mulia ini!!!


Ada yang tanya..ambo tak berniaga kee bulan puasa ni??Ambo berniaga macam biasa juga...cuma berniaga pada hari sabtu sahaja...yang berbeza sikit kerana pada bulan puasa peniaga pasar malam boleh mula berniaga dari awal pagi sehingga ke pukul 2-3 pagi ke esokan...ini kerana pada awal pagi ahad..tapak pasar malam akan diambil alih oleh peniaga bazar ramadhan pula!!

Kepada pelanggan ambo..jangan lupa datang ke tapak no.416 pada setiap hari sabtu sepanjang Ramadhan ini kerana stok baru sudah sampai!!!!!!

Salam Ramadhan!!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika H1N1 tidak lagi menular insyallah bazar jalan tar akan lebih rancak.

Tanpa Nama berkata...

cute nya adik dalam pic tu. Anak penulis ke tu?

bajuputih berkata...

saya telah ke bazar TAR hari ini, meriah..macam-macam ada!