Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Ahad, 9 Ogos 2009

350 PENIAGA PASAR MALAM TAR TUNTUT LEBIH DARI RM 1.24 JUTA TERHADAP GMI!!

Lencana anti demo jalanan yang dipakai oleh peniaga pasar malam Jalan TAR hari ini untuk menyatakan pendirian mereka!! Kalau GMI tak paham-paham juga ....sah lah mereka berfikir mengguna kan kepala lutut!


Lakaran kasar jumlah tuntutan dan jumlah peniaga pasar malam yang membuat tuntutan terhadap kerugian yang mereka alami di kaunter BPA akibat demo harap anti ISA pada 1/8/2009 anjuran GMI.
Surat yang dihantar oleh Persatuan Pasar Malam TAR untuk memaklumkan tentang kemudahan yang di sediakan oleh BPA bagi memudahkan tuntutan!


hehe ini bukan doktor..tetapi pegawai yang menerima aduan dari ambo...susah lee Cik..jualan ambo turun 50%...binawe punya GMI!

erduyun-duyung peniaga pasar malam TAR yang membuat tuntutan...tuntutan jee kak...biar GMI tahu kita memang menyampah dengan demo haram ni!! kalau nak buat demo lagi sila buat di Petaling street atau pun Brickfield!!


Kaunter tuntutan BPA yang mendapat sambutan hangat!!Ambo amat sokong bila BPA sendiri turun padang untuk mendekati pelanggan mereka. Ambo yakin jika ini menjadi amalan banyak masalahakan dapat diselesai kan!!


Antara memorendun yang telah dihantar oleh persatuan Pasar Malam TAR kepada DS Najib pada 3/8/2009! Tahniah ..baru sekarang ambo nampak parsatuan melakukan perkara yang 'betul'!!


Ambo setuju dengan perenggan memorendum ini...kami peniaga pasar malam TAR memang menolak secara total demo haram yang sudah pasti akan menyusah kan kami!!
Huruf condong

Wahh..segak abang kita ni bila pakai lencana 'benci' demontrasi Jalanan!!.... posing tu posing juga tapi jangan lupa pelanggan ramai dok pilin tudung tu!!!


Hari ini Biro Pengaduan Awam , JPM telah membuka kaunter khas bagi membanci kerugian yang di alami oleh peniaga pasar Malam TAR . Ternyata kaunter BPA yang mula beroperasi pada jam 12.00 tengah hari hingga 10.00 malam itu telah mendapat sambutan hangat.

Seramai 350 dari 500 peniaga telah mendaftar dan membuat tuntutan mereka! Ambo yang meninjau kaunter BPA itu mendapati peniaga tidak putus-putus datang membuat tuntutan!!

Selapas kaunter ditutup malam tadi..lebih dari RM1.24juta tuntutan terkumpul dari 350 aduan yang telah dibuat. (lakaran kasar pada gambar no.2 ) Di jangka tuntutan ini akan terus meninggkat kerana masih ada peniaga yang akan membuat tuntutan mereka pada masa terdekat!! Ambo rasa..jika semua tuntutan dibuat..jumlah ganti rugi akan mencecah lebih RM1.5 juta.

Tujuan bancian BPA ini adalah bermatlamat untuk mengumpul data-data mangsa dan jumlah kerugian sebenar bagi membuat tuntutan terhadap GMI yang menganjur Demo haram anti ISA baru-baru ini.

Sebagai peniaga pasar malam TAR..ambo menyokong penuh tindakan BPA dan PMLTAR ini. Dan semuga pihak yang ingin mengajur demo di sekitar Jalan TAR pada masa akan datang, akan berfikir 2-3 kali!! Kami peniaga pasar malam TAR sudah meluat dengan semua ini!!

Dan ambo harap jika GMI masih merasa kan tindakan demo haram seperti itu telah menguntung kan peniaga di Jalan TAR...ambo cabar mereka agar turun ke sini dan dengar dengan telingan sendiri..samada pujian atau sumpah seranah yang akan GMI terima!!

Ambo kata begini kerana ambo ada terbaca dalam portal pro GMI yang mendakwa peniaga di Jalan TAR mendapat untung besar dengan kehadiran penunjuk-penunjuk perasaan haram itu..alangkah bodoh nya andaian GMI itu!!!


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

biar jual bulu GMI nak bayar saman. GMI bodoh.

MatIsmail berkata...

Peniaga pasar malam melakukan perkara yang betul.
Harus dicontohi oleh lain-lain NGO bila kepentingan mereka dicabul!

Tanpa Nama berkata...

polis lah kena bayar ganti rugi, mereka yang paksa kedai ditutup.

Huruhara tak jad kalau polis tak kacau! ada paham?

GMI_bingai berkata...

aku setuju GMI patut adakan juga perhimpunan di Petaling street. Kalau benar perhimpunan menguntungkan peniaga, elok juga keuntungan itu diagih2kan!

GuaHilo berkata...

Wa sokong saman GMI
wa ingat GMI ni manyak bodoooo
orang niaga manyak marah dia bilang
orang niaga manyak suka
sama dia punya kelija...modooooooo!
GMI>>u telejung masuk lombong maaa!!

Tanpa Nama berkata...

Peniaga pasar malam perlu bertindak seja dahulu lagi. saya kira sessi rusuhan sudah kerap kali berlaku dan cuma kali ini tindakan persatuan kelihatan agak tegas.
Semuga sikap ini akan dijadi kan amalan.

Peniaga berkata...

Peniaga pasar malam perlu bertindak seja dahulu lagi. saya kira sessi rusuhan sudah kerap kali berlaku dan cuma kali ini tindakan persatuan kelihatan agak tegas.
Semuga sikap ini akan dijadi kan amalan.

Tanpa Nama berkata...

This is the perfect webpage for anyone who wants to understand this topic.
You know so much its almost hard to argue with
you (not that I really would want to…HaHa). You
certainly put a new spin on a topic that's been discussed for decades. Excellent stuff, just great!

My weblog - video.dd-club.org