Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Isnin, 14 Januari 2013

ALLAH TUTUP ARAH KIBLAT PENDEMO KL112 ??

Perhimpunan menyusahkan rakyat KL112@Perhimpunan Shamsidar telah berlalu .... !! Ramai orang bertanya kesan nya... Bagi ambo dan peniaga kecil macam ambo..kesan nya cuma satu.. Mereka sekat periuk rezeki kami.. Mereka rosak kan perniagaan kami..!!

Tahukah peserta2 perhimpunan bahawa mereka dimaki dan disumpah seranah? Tahukah mereka betapa peniaga Jalan TAR menyampah memandang mereka yg bongkak berjalan di sekitar tempat mereka berniaga?

Malah ada yang mendoakan peserta2 itu juga akan merasa kesusahan dan kerugian seperti yang peniaga alami... Rupa2 nya kat stadium sudah ditunjukan betapa peserta2 himpunan itu dihina sedemikian rupa sehingga arah kiblat pun mereka tidak nampak!!

Satu kelompok ke kiri..satu kelompok ke kanan... Satu kelompok lagi ke Utara.. Satu kelompok ke Selatan...!! Apakah itu cara sembahyang mereka? Apakah mereka tidak nampak arah kiblat sebenar? Atau apakah Allah sudah tutup mata2 mereka untuk melihat kebenaran di hadapan dan belakang mereka??

Bagi ambo itulah gambaran secara jelas untuk Allah bagi pengajaran.. Semuga kita mengambil tauladan dari peristiwa itu.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang lupa." Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8).
Berhati-hati dengan komen dan posting yang dihantar kerana ianya akan menjadi persaksian-mu di padang Mahsyar kelak.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana boleh semayang sampai macam tu? Agaknya betul Allah tutup mata mereka kerana mereka selalu melakukan kerosakan.

bijan berkata...

wuahahaha ada terasa ka?susahkan org tak dosa ka? Ingat lepas kat padang masyar? Jng dok nampak salah org je la woi.

Pasar Malam berkata...

hehe..ambo juga harap kita ni selalu berlaku adil.. bukan takat org lain saja kena adil kepada kita...!! dan ambo juga ingin ingatkan ..doa org2 yg teraniaya kerana [perbuatan kita..tidak ada hijab bagi Allah..oleh itu berhati2 dalam sebarang tindakan... dan jika apa yg kita buat itu menyusahkan org.. tolong jangan buat lah....!! kerana bila kita buat juga.. ditakuti sumpah seranah org yg teraniaya itu dikhuatiri akan menjadi doa juga...!!