Stok baru sudah sampaiii...!!!!

Selasa, 13 Julai 2010

BUBUR JAGUNG TAHI CICAK DI KAMPUNG BARU!!!

bubur jagung memang lazat..tetapi kalau tidak bersih siapa pun tak nak makan..!!
tahi cicak seperti inilah yg terdapat pada bubur dalam bekas..hingga ambo kembang tengkok..!!

Semalam ambo teman kan isteri ambo untuk membeli juadah berbuka puasa ganti di Kg Baru, KL. Kerana isteri ambo nak makan bubur jagung dan kuih mueh Kelantan maka di situlah tempat nya...macam-macam pilihan ada..!!!

Sampai di Kg Baru ..isteri ambo terus menuju ke satu warung untuk mendapatkan juadah kegemarannya... nampak saja bubur jagung..dia terus menerpa...belum sempat oder..salah satu bekas pastik yg berisi bubur itu terdapat tahi cicak di dalam nya.... yg pelik isteri ambo beli juga agak nya kerana dia teringin sangat nak makan bubur tersebut... cuma dia ambil bubur dari bekas yang lain!!!

Tengkok ambo sudah kembang... ambo tegur pembantu gerai...dan ambo tunjuk kan tahi cicak yg ada dalam salah satu bekas bubur jagung yang terhidang..sangka ambo dia akan ambil bekas bubur itu dan dia buang tetapi terkejut nya ambo bila dia ambil sudu plastik dan cuma buang tahi cicak dari bubur tersebut sahaja ...!!!

Kaget ambo sekejap...ambo kata lagi kat pembantu gerai tu...buanglah bubur yang dah masuk tahu cicak tu....dia cuma alih kan sikit bekas itu dari tempat asal nya....dan ambo tak tahu lah lepas itu samada dia letak kembali bekas bubur jagung itu dan jual kepada org lain..!!
Melihat kepada gelagat pembantu itu..tengkok ambo menjadi kembang...isteri ambo pelawa samada ambo nak beli apa2 kuih....haha..ambo kata ambo tak nak walau pu kuih muih kat situ memang nampak menyelerakan!!

Waktu berbuka...isteri ambo berbuka dengan bubur jagung dan kuih muih yang dia beli tadi...tetapi ambo tidak sentuh pun....tengkok ambo masih kembang..sampai lee hari ini!!!

Kepada pengusaha2 warung..hati2 pilih pembantu..apa lagi kalau pembantu warga asing.... pastikan tahap kebersihan diamalkan... mungki ditempat mereka...boleh tetapi di tempat kita itu menjijik kan!!

Dan selepas ini ambo tidak akan lagi ke warung itu...meski pun sebelum ini warung tersebut adalah antara warung kegemaran ambo untuk makan nasi kerabu dan kuih manis kelantan!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cam mana boleh ada lagi peniaga pnegotor macam tu?